22 September 2010

Huruf Berkata-kata

Entah mengapa, empat,lima mejak ni memang terasa sangat malas nak update blog. Nak berziarah dari blog ke blog kekawan yang lain pun dah mula berkurangan saya buat. Kalau pergi pun sekadar menjenguk dan membaca. Kekawan jangan berkecik hati ye... insyaAllah kalau mood berblog ni kembali normal, blog-blog kalian saya akan terjah dan tinggal serba sedikit jejak. Nak memulakan menaip dua tiga patah perkataan itupun alah payahnya.

Bukan saja terasa malas nak mengupdate blog, nak mengambil gambar pun memang malas sangat. Balik Kelantan itu hari pun..... kali pertama satu pun gambar saya tak terambil. Mungkin ini tanda-tanda dah nak sampai ke penghujung kot blog saya ni. Cuma bila terfikir, terasa sayang jugak kalau blog ni terus bersawang lalu terbiar begitu saja.

Balik Kelantan untuk raya itu hari pun kurang meriahnya. Disebabkan saya balik lewat sedikit, ramai kekawan yang dah kembali semula ke perantauan. Tak sempat nak jumpa-jumpa sambil ngeteh-ngeteh. Perjalanan yang memakan masa hampir 15 jam dari Johor ke Kelantan akibat kenderaan yang banyak dan bergerak perlahan, memang terasa perit nak balik time raya ni. Seharian lepas sampai, masa dihabiskan dengan berehat dan tidur untuk bayar hutang seharian dalam kereta. Nak berjalan ke mana-mana lepas tu terpaksa fikir 4,5kali sebab kompom akan jumpa jem lebih-lebih lagi kalau nak ke bandar terutama Kota Baharu.

Hehe......entri kali ni nampaknya tak ada gambarlah sebab saya memang tak ambil sebarang gambar ketika balik hari tu. Gambar anak saudara yang baru lahir hari raya itu hari pun tak saya ambil. Hehe... apa punya pak saudara ni. :)



Gambar ni tidak berkaitan dengan entri di atas, saja letak sebab tak cantik nanti kalau entri tak ada thumnail. Cilok dari internet. kepada tuan punya gambar, minta izin yee....

8 komen:

tak sempat kita nak ngeteh yer.... hehehe

cuba g tengok kat supermarket ada tak MOOD tu.. tak pun tertinggal kat kampung....

Rayo aji pulok lah...maghilah umoh ambo(ajak2 itik)...Pitu Geng jah.

KuIna:
Kalaulaha da dijual....molek sangat, saya nak beli jugak pat lima kilo.

Nidus2:
Pintu geng dekat sangatlah tu... ambo boleh lalu ikut salor jah tapi gak time2 raya ni kat bulatan lemal, jambatan p.mas salor tu yang buat jem selalu.

ngeh ngeh


ingat ko pB jah hok keno nya'kit Malah nie ...

srupo dengae Tok , lasung tok ambik gambar. Kalu ado kejadiae pun , kelih sajo ...

pB:
Hehe.. tak tau guano jadi malas ni. Kalu ado ubat boleh la pB kongsi dgn ambo. :)

sama la kita....MOOD ke lauttttt....tak balik2 g

WanShila:
Payah nak balik kalau dah pegi.....

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More