05 April 2010

Dari Tingkap Kereta


Lama juga tak bawa keluar benda alah tu untuk 'menembak'. Memang malas nak menggantungnya ke leher, nak masukkan dalam poket, tak mungkin. Itulah satu kekurangannya, saiz tapi kualiti gambar memang tidak dapat dinafikan.

Saja petang semalam, bergerak ke Simpang Renggam sambil ke pasar malam di Kampung Chokro. Saya minta orang rumah drive kerana saya saja nak shoot melalui tingkap kereta. Memang lama tak mengasah bakat ni. Dengan lensa AF-S Nikkor 55 - 200mm, lens yang saya gunakan untuk menembak sebahagian pekan Simpang Renggam. Dengan lens ni sasaran boleh agak jauh sikit. Gambar-gambar ini diambil hanya dari tingkap kereta saja.

Yang ini bunga entah apa nama, dalam tapak semaian di rumah sebelum bergerak ke Simpang Renggam. Awan hitam bergerak deras di atas kepala, entah-entah di Simpang Renggam hujan lebat kot.

Yang ni puteri saya, Nur Nisa Salsabila. Memang suka diambil gambarnya, bila disuruh posing di mana-mana pun jadi.Betul telahan yang dibuat, tak lama sampai di pasar malam hujan turun mencurah-curah. Alhamdulillah sempat berteduh di sebuah gerai. Gambar yang ni diambil hanya menggunakan kamera telefon aje. Kamera........... simpan nanti masuk air. :)

p/s: Gambar-gambar hanya diuploadkan dengan saiz 600x400 pixel sahaja untuk mempercepatkan loading blog dan menjimatkan ruang.

17 komen:

kamera besar2 kalau bawa kemana2 kadang2 rasa nak patah tengkuk huhuhu

Wanie:
Sebenarnya tak beberapa cantik.. sy tgh masih belajar nak mengelola kamera tu.

NaqeebLukhman:
Itulah yg susah..kalau saja2 nak bawa memang tak ler.

aiyoooo...
terasa kerdil la pulok!
maklomlah saya guna Nikon tp yg blh disimpan di dlm kocek je....

hehehehehheeh!!

tq sudi jenguk blog sy..selamat berblogging :-)

simpang renggam? tok duduk mana eh? my mummy punya kampung kat machap, kampung setia jaya...hihihi! tiba2 menyimpang ye ;)

wah.. bestnya ada dslr.. kalau dah tak berkenan.. sedekahkan satu kat sy.. hehehe.. (^__^)

J@J@:
Yg kecik pun okey juga sbb skrg ni megapixelnya pun dah semakin besar cuma utk lebih nilai dan kualiti gunalah dslr.

sahromnasrudin:
sesama.. ziarah menziarah ni ok, menambahkan kenalan di blog.

ch@:
ooo... kalau setia jaya tu kira dah dekat sangat ler dgn saya ni.

Faarihin :
Hehe..kira lambat lagi ler nak tunggu saya tak berkenan. :)

hmm..sy mmg suka toyota wish..tp leh wish aje ler..hehe
Sbb nk beli sesuatu brg tu ikut kemampuan ler..hehe..

Alona:
InsyaAllah ada rezeki...... boleh ler ganti nanti. Wish Model 2009 memnag cun skrg ni, harganya pun cun jugak rasanya. :)

minat fotografi jugok ke?sama la kita..cuma masih x berpeluang lagi nak pegang DSLR sendiri..papepon,gmbr bunga tu smart..

Rozuan:
Minat suka2 saja.Belum beberapa mahir nak ambil gambar lawa2. :)

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More