01 March 2011

Ti'Jah & Ti'beng

Ti'jah dan Ti'beng, Lama tak dengar nama-nama ni. Sejak duduk kat Johor ni, dua nama ni memang orang tak sebut lagi. Saya sendiri pun tak pernah dengar apa tah lagi nak jumpa dengannya.Saya sendiri pun dah lupa rupa wajah Ti'jah dan Ti'beng ni. Kebetulan itu hari mak saya ada datang ke rumah, saya ajak ke sungai berhampiran dengan rumah. Cadangnya nak cari etok tapi disebabkan sungai baru dikorek, etok tak beberapa nak ada.


Yang ada dan banyak pulak adalah benda di atas tu. Adakah itu Ti'jah atau Ti'beng? (Orang Kelantan saja yang panggil dgn nama ini). Kalau betullah, memang banyak sangat, nak berguni pun boleh dapat ni................


6 komen:

Ni la tibeng.tibeng ni lala sungai

Tibeng dan etok...sedap wooo

Yg saya tau tibbing species air tawar, tijjoh pulo species air payau atau masin

Kenapa di panggil tijjoh, sbb dia perempuan🤣🤣🤣

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More