15 March 2010

Musim Durian Lagi?



Sekarang durian tengah ada balik. Musimnya dah tak tentu, boleh dikatakan sepanjang masa ada saja. Kat sini pun banyak pokok-pokok durian orang yang berbuah. Erk......tapi pokok durian saya sendiri tak berbuah. Tak apalah sebab saya sendiri bukan suka durian sangat ( kalau ada saya makan ). Walaupun tpokok sendiri tak berbuah tapi dapat jugalah merasai durian kali ini, sebab sedara mara ada juga pokoknya yang berbuah. 

Boleh tahan juga harga durian kat Simpang Renggam ni. Pernah saja-saja tanya harganya ada sehingga RM6.00 sekilo. Rata-rata harganya RM 5.00 sekilo. Huis....mana yang ada durian tu, kalau jual rasanya boleh buat duit ni. Kalau beli dengan harga mahal-mahal ni, bila balik kopek dan isinya tak memuaskan...alahai rasa ruginya.

Cilok dari google

Dalam banyak-banyak durian saya pelik dengan durian Sabah. Warna isinya merah dan durinya agak berlainan sikit dengan durian semenanjung. Rasanya pula, stak tahulah bagaimana. mungkin kawan-kawan dari sabah boleh bagitahu dengan lebih lanjut info pasal durian sabah ni.

17 komen:

saye sukke duriaaann,, mkn smpai demamm~
^_^

kat melaka musim durian sepanjang thn....rm2 sekilo...huhuhu...

durian merah tu sabahan cakap sedap tp combi tak suka sbb rasa dia tak rasa mcm durian disana.

combi pun suka durian bole mkn sampai demam mcm dee jaa heheh :p

kat sini pun mahal sekilo rm8 sehingga rm25.ishh bagus kalau kulit pun bole dimkn!

Dee Jaa:
Mana yang suka, makan tu sampai demam pun tak kisah tapi sy makan tika masa nak je.Tak mencari tapi kalau ada..makan.

suhaila-ab:
Kira sekarang ni dah tak ada musim khusus utk durian ler. Untung bagi sapa2 yang mengidam... senang nak dapat. :)

echah_syed:
Saya ada kawan sabah yg sama kerja dgn saya kat johor ni. Kat sini dia memang pulun makan durian sbb dia kata kalau kat sabah huhu....memang mahal giler durian ni.

sedap tue...ku anti jumpe durian...jumpe mesti ku telan

~0~:
Jangan telan biji dengan kulit sudah.

Kat Spg Renggam tgh musim ker??

Kat BP blom ada nmpk lagi org jual tepi jalan..

Klu saya, time tak musim sebok betol nak makan derian..tp bila dah sampai musim..bau pon tak mau...hahahah!!!

apepon..bila dah dijadikan tempoyak..amatlah laju. mak mentua lalu depan pon tak nampak terus...

xD

maiyah:
mabeles bagi yang suka, bagi yang tak suka hampeh.. :)

J@J@:
Kat simpang renggam memang tgh ada... pokok org2 kampung pun ada yg berbuah.
Takkan area bp tak ada langsung?

Tempoyak + budu = makan bertambah2. :)

eh ada doghian arr..... nak nak.. tok simpan kan eh utk kita :p nnt kita terjah leh makan doghian hehehe

AKO:
huhu..maaplah dah tinggal kulit sama biji aje.

:)

durian borneo tu..sy mmg tak lalu langsung nak makan..
bau dia aje semacam betul. Mgkn sebab tak biasa..tp sy ni antu buah. Byk buah yg sy tak penah makan..sy leh makan tp durian borneo ni..emm..ntah ler.
Buat penat aje adik sy mengeluarkan duit membeli 4bj duyan tu RM20..tp tak dpt sambutan pun. Rasa secolek aje pun...ei..entah laa. Tak boleh terima dek deria idung, terus hantar signal sampai ke otak, ke tekak..

Ari tu balik bentong..mmg ada dijual buah duyan kat area jln nak ke raub tu. tp tak beli ler. Takpe..kesabaran tu masih ada..tunggu ler duyan kampung luruh. Tp ntah ada ntah tak ler ye kat area tepen ni, hehe..

Alona:
sy sendiri belum pernah rasa durian borneo tu. sedap ke tidak tak tau ler.

Hehe.. tahan nak bawa durian bawa dalam kereta. kalau saya ler kirim salam ler.. :)

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More