18 March 2010

Korang Minat Movie Tak?

Ye....... korang semua minat movie atau siri-siri televisyen popular seperti CSI, LOST, Smallville dan lain-lain tak? Maksud saya movie yang boleh ditonton secara free . Rasanya ramai yang minat dan suka. Ok bagi sesiapa yang suka tu bolehlah pergi ke laman ni http://www.freefullmovies.net . Kat sini ada beratus-ratus filem yang telah disusun mengikut abjad. Carian movie juga boleh dibuat di laman ini. Movie-movienya pulak dari yang terkini hinggalah dari tahun 60an. Cuma satu je yang kurang.... tak ada filem  melayu hehe........ yang ada semuanya Inggeris dan sedikit filem Cina.


Sebenarnya untuk menonton secara online ni bukanlah semudah menonton movie secara dvd atau terus melalui televisyen. Kelancaran movie tersekat-sekat dan kadangkala perlukan masa yang lama untuk connecting bergantung kepada kelajuan talian internet. Yang boleh dikatakan talian internet kita....fikirlah sendiri. Satu cara untuk menonton dengan lancar adalah dengan memuatturun movie terbabit. Caranya senang  saja, kita hanya perlu memasang Internet Download Manager (IDM) pada pc atau laptop kita. Fungsi IDM ini adalah untuk mempercepatkan proses download (300% lebih laju).  IDM akan diintergrate dengan browser-browser internet, maksudnya apabila memainkan player dalam browser, icon IDM akan keluar untuk kita memuat-turun movie terbabit. Ini adalah salah satu cara kita menggunakan streamyx yang kita langgan secara optimun dan yang penting juga mengurangkan kos membeli dvd..hehe.

Lain-lain laman :
1. http://stagevu.com/videos
2. http://www.youpolonia.com/videos/

8 komen:

kena donlod dlu baru best...hehhehhe

~0~:
Cari hard disk besor...donlod ler banyak2. Senang nak tengok bila2.

hohh!!

dapat belajar ilmu donlod mendonlod nih!

err...
kita kena install IDM dulu yea?? ok nnt saya nak buat..heheh

kita suka tgk movie ni tapi nk mendownload tu yang maleh..

J@J@:
Yang penting ianya tak payah bayar dan gunakan sepenuhnya broadband anda. :)

AKO:
Ala ret...sambil surf internet, tengok blog boleh juga mendonlod ni. Multi tasking.. :)

banyak tu movie...... tak terdownload lah kawe....

nak kena beli b'band yang terpantas dulu nih adesssss


duit... lagi heheheee

NaqeebLukhman:
Tak apa donlod satu-satu, Kalau dgn kelajuan donload 200kbps, satu movie dlm 700mb dapat didonlod dalam masa +-1j30m aje.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More