28 July 2009

Hari Ini Saya Rajin


Hari ini saya rajin. Rajin membasuh kereta sehingga meling (berkilat). Setakat ini kereta ni belum pernah masuk lagi ke mana-mana kedai membasuh kereta sebab saya memang rajin membasuh kereta. Walaupun penat membasuh tapi tak apa sebab saya rajin hari ini..................

Disebabkan saya rajin hari ini, kisah Laksamana Sunan dalam novel diatas dah siap saya membacanya sehingga chapter yang terakhir. Ceritanya menarik sampai ke penghujung. Buku ketiga dalam trilogi mengenai kisah Laksamana Sunan ( Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu & Hijab Sang Pencinta) oleh Ramlee Awang Murshid. Bagusnya rajin.......

Hari ini saya juga rajin mengupdate blog. Saya rajin mengupdate blog adalah kerana saya nak memberitahu bahawa saya rajin hari ini....... hehehe.

(90 Patah perkataan)

Edisi Karangan Prasekolah

38 komen:

huiii... berkilat!!! da siap basuh ke tok?? nnt basuhkan kete teja pulak ye? bg kilat camtu jugak taw, ngeeeeeeeeeeee....

itu mmg betul2 rajin... apa semangat yang telah merasuk jiwa demo eh huhuhuhuhu....

kalau hujung2 bulan nih biasanya sbb gaji dah msuk heheee

whoaaaaaaaaaa best tu buleh pi joli sakan ler ...

impresiff betul tok ye,belom pernah masuk kedai cuci,lin setiap hr ahad ptg hntr cuci kete tu, skli cuci rm12, so kalo 1bln 4 kali...? hehehehehe

Teja:
Dah siap tu..... emmm mana ketenya bawa ke sini, boleh basuh. Pakai Fab buku..... berkilat! :D

NaqeebLukhman:
Semangat rajin datang tak kira waktu... kekadang selalu, kekadang jarang2. Tapi bab basuh kete mmg saya rajin sbb malas nak hantar ke kedai basuh kereta.

Sis-Lin:
Saya tak hantar ke kedai bukan berkira tapi kalau buat sendiri saya lebih teliti, sbb tu kalau basuh sendiri kekadang sampai 2,3 jam. Kalau kereta lg satu memang saya hantar sbb tak larat sampai dua nak basuh sekali gus.

tolong cuci kete combi..bole?? :D

abe combi dah beli pressure cleaner konon nak cuci kete sendiri tp combi nmpk memula jer rajin pastu anto kedai gak hehe.. :p

lin >> kat sini lagi mahal cuci jer rm14.kalo cuci enjin sekali dorang charge rm16 :(

takpe lin kalo kita pun cuci sendiri mcm tok kesian car wash tak dpt carik makan kan.. :)

tok mmg rajin..tabik springgggg!

byk kelebihanya kalau basuh sendiri bukan setakat jimat duit jer dapat juga faedah senaman hehehee


errr basuh kete pakai sabun fab buleh berkilat cam tu ker huhuhuhu

*kawe guna sunlight kalau basuh motor huhuhuuu

patut la hujan lebat sampai sini...

eleh..saya rasa masih maleh lagi la.... raja negeri rajin tu dah dpt lum owang paling malas?

echah_syed:
Terima kasih....... bukan apa basuh sendiri, lebih teliti je.

Pernah beli pressure cleaner, tapi sempat pkai 2 kali lepas tu dommm...pecah, mungkin murah sangat kot.

NaqeebLukhman:
Mengah jugak basuh sendiri ni.... lebih2 lagi time nak mengelap tu. Kalau polish pulak adus..memang berpeluh (kira bersenam la tu).

Hehe... sabun FAB tu utk kete Teja je.. hehe. :D

KuIna:
Alhamdulillah hujan di sana... subur pokok-pokok kat sana. :D

arazma:

erk... perkembangan terkini belum tau lagi, kalau boleh mengalahkan si kurus tu..insyaAllah arazma boleh menang.

~0~ :
mestilah selepas puas bermalas-malasan. :D

Berpinar tengok kesilauan kereta tu...

salam..bila rajin..rasanya hidup lebih +ve dan bermakna..ahaha

AiE bAhRi:
Berpeluh beb......

:D

Arsaili:
Betul tu.... hidup lebih bermakna & bererti bila rajin, ada kerja yang boleh dibuat. Bermakna kita masih mampu......

memang dah sah ler rajinnyer tu...
hihihi macam2 ler tok nabe nie..

Tok Nabe..akak pun rajin ler nak memberi komen hari ni.
Mmg berkilat ler keta mu, Tok Nabe'. Kalo terlebih rajin..basuh ler sekali keta jiran2 Tok Nabe tu, hehe..

s@y@ngh@sni:
Gitu ler terlebih rajin..... tapi banyak kerja boleh settle kalau rajin.. :D

cintamaniszLite:
Gitulah harap2 semua orang rajin, sekurang2nya rajin menolog diri sendiri.

Kalau ada jiran yang hantarkan kereta untuk dibasuh, rajin saya nak...menolaknya. hehe....

tgh tunggu bila le nak rajin.hehehe

saya ni tak rajin-rajin...
ada masalah agaknya..

90 patoh perkatae ....



kiro sor sor nah kor???

Amboi.. kilat tu.. nampak rambut sya yg botak .. sekali saya tengok macam rupa mawi jer keluar kat body wish tu.. ha ha..

rajin betul bro kita ni skrg.. ehem2 ada apa2 ker bonus utk kakitangan kerajaan.. he he

Salam Tok,

Tulung cuci keto den sekali... sebab saya malas... keh3x... kete ape tu?

byk mention rajin tuh ada pa ker. bleh tulun cuci kerusi roda saya hehe jgn mare

Cikgu Panji:
Memang payah nak cari rajin ni.. dia mari sendiri jah tak payah cari2. :D

Cikgu Math:
hehe.. tak tau nak kata gapo.

pB:
meamng kiro sor sor, kena genap 90 patah perkatae. hehe... sajo jah!

Kasawari:
Mcm mana tak kilat.. sepagi habis kat dia aje. Tapi tak kisah ler sbb saya rajin hari tu.... hehe.

Bonus? hahaha.. kena tanya Pak najib kita tu...

Amirul:

W'salam..... kalu ado hari tu, memang saya tolong basuhkan sbb saya rajin hari tu. kalau suruh hari ni.. saya dah malas balik ler.

Kete jepun.

maiyah:
Tak ada apa2 rajin tu..... sbb setan malas dah lari kot hari tu. kalau minta tolong hari tu, isnyaAllah saya tolong basuhkan... kalau minta tolong hari ini..erk malas saya dah datang balik... hehe.

nak tahu ni...apa nama keta toknabe ni nmpak sporte je.
bole le bukak kedai car wash.

p/s: sy dah baca buku mikhail..penulis yg sama.

zue:
Itu Toyota Wish zue. saya tak leh buka car wash.. sbb satu kereta saya basuh sampai 2 jam... kalau ada 10 kereta, entah bila siap. Orang sanggup tunggu ke tak. :D

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More