11 September 2009

Orang Nak Raya

Dalam bulan puasa ni agak 'berat' sikit saya nak menyentuh blog ni apalagi dah membuat entri-entri baru. Mungkin kerana kepenatan berkerja disiang hari, dan malam pulak badan dah penat serta mata pula mengantuk apabila balik dari berterawih. Bukan tak menjenguk tapi kurang sedikit berbanding waktu-waktu biasa. Blog rakan-rakan saya jenguk juga cuma hanya tidak meninggalkan jejak sahaja.

Mungkin dalam sehari dua nak raya atau pun pada malam raya tentunya telefon-telefon kita berdering dengan kemasukkan sms-sms untuk mengucapkan Selamat Hari raya Aidilfitri untuk kita. Tentu bermacam-macam ayat serta ungkapan yang indah-indah serta menarik akan diterima.

Mungkin seperti ini :

Ada ketikanya MATA silap memandang,
TELINGA salah mendengar, LIDAH t’lanjur berkata,
FIKIRAN khilaf menafsir & HATI silap menduga.
Mohon maaf atas segalanya.

Atau macam ini :

Deepa oli paravathum!
Inbam yendrum pongathum!
Selvam yendrum peregathum!
Amaithi yendrum nilaikathum!
AIDIL FITRI SiRÄKÄTHÜM; AIDIL FITRI NAL VALTEKAL…

.............dan mungkin pelbagai lagi ungkapan yang menarik. Apa kata kita pakat berkongsi ucapan menarik untuk Aidilfitri di ruangan komen saya.

24 komen:

salam.. nanti tgh pikir nak buat satu wish baikkk punya heheh :D

wahh pandai kecek tamil yer..steady tok nabe..

hehhehe...nanti penuh la inbox tok

maiyah :

W'salam..... rekakan ucapan yang bagus sekali nanti boleh guna untuk sms. :D

hani@debumelukut :

hehe... pandai...pandai. :)

~0~:
Taklah penuh ,mungkin ada la sikit kalau kawan2 ingat. ;D

NaqeebLukhman:

Hehe... awal sangat orang nak hantar sms raya ni NL. Tunggu le sehari atau mlm raya nanti... :)

Mmg betul bro.. saya pun dah kurang nak buat entri kat blog tu.. he he..

yelah.. nanti tak lama lagi byk ler sms2 melayang sana sini.. sms tahun lepas pun mash simpan lagi.. huhu..

ni yang saya paling minat..

Nyimpan jenang nang jero tin
Arek digowo mareng suro
Keluputan kulo lahir batin
Salah silap njlok dingapuro

Ngodok kupat nang ngisor ondo
Godong'e nipah digawe atep
Salah silapku njalok ngapuro
Ketemu meh neng taun ngarep

SaWaDdekap!!!

Pom mai put alai nakap mai ko ping ponpai samprok khundai
tirak alai noikap, malai pun chanrat...

P/s: saper la bg ucapan ni.. ha ha

lu mau laya ka.
wa pun mau laya.
mai luit laya.
mai pitih laya.
selamat hali laya.
kasi maaf sama gua....

Semoga taqwa mengakhiri Ramadhan ini dan kemantapan Iman mendahului Syawal yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Maaf Zahir & Batin

Kasawari:
Kering idea bro..

menarik juga.. jawa ada siam pun pandai ucap selamat hari raya. :D

BD:

Hehe.. kreatif juga BD ni ye. Ucapan dari kayangan tu. :D

Teja:

TQ Teja.. menarik ucapan tu.

Pä$äNg PèLITa DiAidiLfiTri…
NäMpäK HäLäMäN BèSéRi-Sèri…,
sMs diBéri PèNgäNti DiRi,
SèGäLä SiLäp MòHoN dMääFi…

For things I did wrong,
For words which might hurt,
For jokes you cannot take and
For advise you cannot accept,
1001 apologies! Selamat Hari Raya Aidilfitri.

Selamat Hari Raya TokNabe. Moga bergumbira bersama sanak saudara.

TQ abg putra. Tak kelik ganu ke?

selalu saya singgah...
tok diam jer..
hari nie..
dia anta msg lawak pulak..


mencik tau...

Jika jiwa sebening air,
maka jangan keruhkan.
Jika hati seputih awan,
jangan mendungkan.
Raih kemenangan dengan saling memaafkan.
Selamat Hari Raya Adil Fitri.

Salam tok.

Ada banyak nak kongsi ni, tapi tak larat nak taip..hehehe..

Jumaat lepas ada juga singgah di bazar ramadan Spg Renggam tok. Meriah juga ek...

lain macam je ucapan yg convert bahsa tu...huhuhu..pegi umh ambo ambik kad rayo...posmen tak sir kijo doh..tukar wat semekut rayo pulok...

selamat berhari raya ye tok..maaf zahir & batin di pinta..jgn lupa dtg uma beraya yek...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More