22 July 2009

Malang Tidak Berbau.

Malang tidak berbau. Memang kalau malang boleh dihidu senanglah kita mengelakkannya. Kemalangan melibatkan 3 buah kereta Kancil, 1 Myvi dan 1 Viva di hadapan Institut Haiwan Air Hitam, Jalan Kluang-Batu Pahat pada 16 Julai 2009 yang lalu.

Kemalangan baru berlaku sejurus saya sampai di sana. Nasib pemandu tidak diketahui, semoga kesemua pemandu terselamat dari sebarang kecederaan.

25 komen:

Beringat sebelum kena.

yer malang tak berbau sbb tu kita kena selalu beringat2..

huhuhu sian la...
malang mmg x berbau,tp durian masuk kete,mmg berbau sebatu..hehehehe

~0~ :
Dah kena menyesal tak sudah.... mana2 kena berhati-hati.

KuIna:
Kita hati2, orang pun kena hati2 baru ler selamat.

Sis-Lin:
Pening2 kalau durian ada dalam kereta. Tak sanggup nak bawa....

Dari smalae lagi dok hujae.

pagi tadi , ado tiga kreto cium bontot masing masing .....


mitok jauh larrr ...
hujung hujung bulae ni , pitis kurennngggggg

pandai jugak dorang pilih kete semer keta dari kilang sama heheheeee

saya fobia tengok2 gambar excident ni bro.. tu ler.. apa lagi Linda.. tak leh tengok kenderaan excident..

baca doa menaiki kenderaan sebelum start enjin.. Insya Allah.. perjalanan kita dilindungi..

mintak2 dijauhi benda2 gini tok..kawe baru tngok accident lori ngan motor..smpt tngok myat..gerun sngat..hrap buleh bhati lpas ni..

sebelum keluar dan mase nak naik kenderaan tu marilah kita bace doa agar perjalanan dipermudahkan olehNya sampailah ke destinasi yang dituju... : )

kemalangan.. kemalangan.. saya jadi fobia

pB:
Kalau hujan memang rasa agak gerun nak guna jalan. Mungkin kita dah berhati2 tapi mcm mana dgn orang lain.

NaqeebLukhman:

Hehe.. kemalangan tak memilih, mana yg lalai dummmm.. kena. Tu kebetulan.. hehe.

Hati2lah.

Kasawari:

Sapa2 yg pernah terlibat dgn kemalangan ni... memang ada trauma sikit.

Berdoalah masa nak memulakan perjalanan.

Semoga kita dijauhi drp kejadian sebegini ... memang menggerunkan!

Nadine Zuharra:
Salah satu pelindung adalah doa... jadi apa salahnya kita berdoa semasa nak memulakan perjalanan.

mae:
Hok bawa motor tu yg ngeri.... kalau kemalangan apa2 terus kpd badan penunggangnya.

Ngeri... kawe pun ngeri bawa motor ni... lalu pulak jalan sibuk.

Maiyah:
Memang fobia.. terutama maiyah kan?

precious:
Tak ada sapa yang mahu kemalangan, kalau boleh nak dielakkan. Tapi malang tak berbau... nak buat macam mana, cuma berdoalah agar dijauhi...

sebab tu yus selalu nervous kat jalan raya..
takut kalu2 terlanggar kete orang

yg berhati2 ketika memandu pun boleh terkena.

p/s: ada pngalaman...zue langgar van nasib baik x ada yg cedera cuma teruk zue kena ganti van tu.

S@yangH@sni:
Kalau kita langgar orang kita juga kena,kalau kena langgar kita juga yg kena. Tu yg jadi takut tu..

zue:
Itu yg paling kita takut........
Kita dah berhati2 tapi kita tak tau orang lain juga berhati2 ke tak..

lupa baca doa keluar umah ler tuu.. :)

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More