26 May 2009

Alim Alim Kucing

Kira kau beruntung sebab kau berada di dalam sangkar. Kalau kau kat luar memang ler jadi habuan aku. Si Yompok ni memang suka sangat bertenggek depan sangkar hamster ni. Suka dia melihat 2 ekor hamster yang anak2 saya panggil JoJo dan JiJi tu bermain2. Saya sendiri pun tak tau yang mana satu JoJo dan yang mana satu JiJi sebab kedua2nya sama saja.

Pantang kita orang 'lepa' sikit, pasti si Yompok ini akan bertenggek kat depan sangkar hamster ni dan tangannya pasti akan menguis2 sangkar tu. Pernah sekali sangkar hamster ini terjatuh dan bertaburanlah segala isi dalamnya dan si Yompok ini akan bersembunyi seakan bukan dia yang buat.

Kalau tengok dalam gambar diatas tu memang nampak baik tapi.... tak taulah alim-alim kucing.

24 komen:

Kiut Yompok nih toknabe. jgn kasik lepas jojo n jiji suda..kang kena telan dek Yompok. eehhehe

Salam Tok Nabe,
Kucing pun ada naluri cam manusia juga... cuma mereka tidak boleh bercakap... :)

kata kucen "nanti la kau kalau tuan kau takde aku terbalikkan rumah kau ni, kan main ngengade kau ye sbb tuan kau bg rumah anti theif siap dgn fun fair lg... aku tengah geram kat kau ni, nanti kau!!!!!! grrrrr...."

Wiween :
Dah ruma hamster tu mcm tikus... kalau keluar memang kena ngap ler.

Amirul :
Ye betul tu... & si Yompok ni rasanya nak bermain sbb kat rumah ni dia tak ada kawan. Kalau keluar pulak kena belasah dgn kucing2 jiran.

Soca :
Pandainya kucing saya tu cakap.......... :D

alim-alim kucin mcm tok..hiks :p

*larikkk..!

echah_syed :
wah... lajunya lari selepas mengata. :D

klu tompok leh berckp mesti dia berkata2.. knapa aku x dpt rmh yg ada buaian pusing2 nie..

itulah namanya ' pandai merebut peluang'


hehehe

macae macae buleh jadi tuuu

KuIna :
emmm... kucing yg ni pun pandai berkata2.

Kujie :
Jika peluang dihidang di depan mata .....memang tak dilepaskan tu.

pB:
Tu tunggu kita lepa je tu.... lepa sikit habis la.

Ohh ni ler namanya Alim alim kucing ek bro.. ermm pandai yompok ni.. pura pura jer dia buat derk.. tapi saya rasa.. kalau bro lepaskan hamster tu.. dia tak makan kot.. dia nak main2 jer kot.. rasanya la.. cuba la.. he he.. don't try this at home.. ha ha

Kasawari :
Belum ada lagi rasanya peribahasa alim-alim kasawari. kalau ada apa makna agaknya ye.

tunggu nak ngap ja tu uhuhu

mesti seram semacam hamster tu kan..hehe..

iEn:
Kalau kat luar.... dah lama tu.

Illiana :
Hamster tu sendiri rasanya tak tau dia ada musuh...

geram la tu..haha
kate yompok dalam hati...
"siapla ko nnti, time ko nak pegi selamat binatang yg dalam kesusahan, mase tu aku telan ko..."
haha

Chekgu Banihassim :
Yompok tu tunjuk baik je.. tengok2, tapi kalau orang tak ada, tangannya memang laju je nak mengerjakan sangkar tu.

Kucing Lun pernah makan hamster Lun huhu
alim2 kuching

jgn kata nyompok je malu2 kucing..manusia pun depan mata malu2 kucing,lama siap le aauuummm terkam mcm riamu...hahahaha

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More