06 January 2009

Aku 'Dicutikan'.


Memang tak habis masalah dengan benda alah di atas tu. Selepas selesai 'mengepos' entri terakhir si streamyx ni buat hal lagi. Tak tau ler kenapa, tiba2 je tak ada connection kepada internet. Dah dekat hujng tahun pulak tu, 30 Disember 2008. Macam biasalah kalau masalah sebegitu kena buat report ler. Time report ni ler yang boring..... sapa2 yang biasa buat report ni tau ler apa yang dia tanya dan minta kita buat........skema semacam. Selepas 2 hari selesai membuat report, internet masih tak boleh pakai lagi. Apa masalah pulak lagi ni......sampai dah masuk tahun baru dan saya pulak terlepas nak buat entri pasal tahun baru. Ish..ish.. tak boleh jadi ni. Sekali lagi saya telefon 100 tanya status pasal laporan saya ari tu. Dengan lembutnya suara dihujung talian minta tunggu sebentar...... lepas tu dia bagitau yang laporan saya tu dah disettlekan. Katanya sudah diperbaiki dan laporan sudah ditutup. Adus!...kalau dah settle mesti saya dah dapat menggunakan internet ni......... dengan lembut juga saya bagitau "kalau sudah ok, kenapa saya masih tak dapat connection kepada internet".............................. ah! tension.

Sekali lagi saya kena buat laporan kerosakan yang akan memakan masa mungkin 3 hari lagi akan settle kerana esok dan lusa cuti...hujng minggu. Ah!.. streamyx.........streamyx.


Sekadar gambar hiasan
- kredit pemilik untuk gambar di atas.


SELAMAT TAHUN BARU 2009 BUAT SEMUA RAKAN.

12 komen:

aiseyman.. streamyx problem ker bro.. tu ler pasal.. kalau saya tau leh nyamar jadi pegawai TM.. he he..

pasni kalau dah laju.. leh letak gambar burung kasawari pulak eh.. he he..

selamat kembali bertugas bro.. he he

hehe..slow and steady...
dier suh tumpu pada karier awal tahun kut...haha...
ni la masalah kalau dominasi...kan???

Kasawari :

Ye betul tu... seminggu 'bergelap' bro. :D

Cekgu BaniHassim:
Begitulah kebetulan hari2 tengah sibuk... jadi ketiadaan internet mcm tak perasan. :D

combi tak pernah ade problem dgn strmx dah dekat 2 tahun dah.. :)

yg problem skrg brodband my precious kat uitm s.alam slow smpi tak bole masuk.rugilaa asik bayo tak bole guna adehh :(

permintaan melebehi penawaran.gitu laa jadiknyer!

salam..sabar je la toknabe...macam2 ragam jer ye....

steamyx mmg cam tu bila kita ada masalah..bila kita tepon dorang hari2, push hari2, barulah TM nak setelkan poblem kita..

Tok Nabe pekabor.. cihat ke uhuhu

echah ;
Kira nasib masing2 ler. Saya dulu awal2 okey sesangat line stemik ni, jarang sangat terputus. La ni ler yang banyak sangat sangkut. Ni baru lepas tukar kabel baru.. harap2 okey.

Arsaili ;

Gitulah.....kena sabar jelah, kalau boleh dibetulkan sendiri.. dah lama saya try.. :D

buna BC :

Tak jugak... ada masa report pagi, tengahari dah ada tech. dtg. Yang tak tahannya masalahnya sering berulang.

iEn :

Alhamdunillah... cuma awal2 tahun ni cbuk berbanyak.. :D

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More