20 May 2008

Windows 7

Dengar cerita Microsoft akan keluar satu OS baru,mungkin tahun depan atau 2010. Dengar cerita Windows baru ni katanya di beri nama Windows 7 atau Windows Vienna. Dengar cerita jugak Windows 7 ni sebagai pengganti Windows Vista. Jadi apa cerita sebenarnya? Windows Vista baru je diperkenalkan dan saya sendiri belum habis lagi nak xplore Windows Vista ni. Rasanya masih ramai lagi pengguna PC atau laptop yang memakai Windows XP berbanding Vista. Saya sebenarnya menunggu jugak macam mana bentuk dan kelebihan Windows 7 nanti. Yang baru tak semestinya baik, tapi apa2 pun tengok nanti tahun depan atau 2010. Banyak artikel dan demo mengenai Windows 7 ni di dalam internet, cuma gunakan pertolongan Pak Cik Google atau Yahoo untuk mengetahui.


4 komen:

hah...betul tu..sy masih guna XP, malas nk tukar vista...adik guna dia kata susah....susah sbb dah terbiasa dgn xp gamaknya...


bidang IT ni cepat berkembang..kadang2 tak terkejar..sekadar kita tahu cukuplah..tak de la org ckp buta IT pula nnt, kan..

Saya masih guna Windows 3.11 he he..

Selamat Bercuti bro.. berhati2 di jalan raya ya dengan wish tu..

saya cuti ni tak ke mana2.. minggu pertama dengan anak2 jer la.. tapi hujung minggu ni akan ker Pulai Desaru.. itu pun anak2 yang cadangkan sebab seronok waktu dgn UncleJ ari tu ke situ..

terima kasih atas komen bro tadi tu..

Jawab Jie :

Ramai masih selesa menggunakan Windows XP, tapi bagi saya windows Vista ada kelebihannya tersendiri, selain paparan lebih menarik untuk 'repair' system pun lebih senang.

Jawab Kasawari :

Hehe.. selamat bercuti mengikut anak jugak. Kali ni tak kemana rasanya, kalau ada pluang rasanya saya blk kelantan...nengok ibu bapa tercinta, selain shoping di Rantau Panjang, jln2 di Kota Bahru, Pasar Munduk...bla..bla..bla..bla

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More