29 April 2008

Sepuluh Jadi Satu

Pagi Sabtu lepas sempat ler pergi ke pasar tani. Biasa ler cari barangan untuk dapur. Tak der keje...sempat 'snap' jualan akak ni. Sepuluh bahan dicantum jadi satu. Makan memang sedap...tapi tak semua orang boleh makan.

20 komen:

Woww...nasi kerabu.Tapi sikitnye berjual.Kalau di kelate mesti periuk besar yg amat.hehehe

Wah ni feveret saya jugak..nasi kerabu..kalau beli kat pasar malam..sementara cik kak tu bungkus.. saya amik keropok makan sambil menunggu..he he.. yang best tu solok dia kan..he he.. cayalah..

ooo nasik kerabu rupanya..ada jugak kat spg renggam tu yer...tapi mesti tak sama mcm hok kat kelate tu kan bro?

tapi utk pengubat rindu nasik kerabu hentam jer lah....hehehe

nasik kerabu yg dijual ni kaler biru ke? apsal nasik kerabu ada kaler2...tolong jwb sikit bro..

Jawab Cikgu Panji :

Asalnya banyak jugak tu... saya sampai dah lewat, nasib baik ler dapat jugak tapi sebungkus RM3.00, tapi kalau letak semua rencahnya dari ulam sampai ikan hehe..RM4.00. Kat kelantan kalau dengan RM4.00, bayangkan mcm mana kita boleh dapat nasi kerabu tu.

...............................
2 bungkus nasi kerabu + 1 bungkus laksam = RM10.00 hehe....biasalah tempat orang.

Jawab Kasawari :

Solok memang best tu. Tapi kena tengok cilinya tu. Rasanya kat Johor oang buat pakai cili hijau tu. Kalau kat kelantan orang pakai cili solok , yang tu memang lagi sedap bro.

Jawab UncleJ :

Nasi kerabu dah jadi makanan universal uncleJ. Di mana2 pun boleh dapat.

............................

UncleJ penah tengok nasi kerabu kaler kuning? selain biru ada juga orang buat kaler kuning, ada yang tak de warna (putih). Mungkin warna tu sebagai penarik. Kalau yang kaler biru orang pakai bunga (bunga telang.

sedapnya..

fav. tu..tiap hari selasa beli kt pasar mlm walaupun rasa dia punyalah teruk..tp mmg sy suka nasi kerabu.

Bunga telang tu mcm mane? nk juga tau..sbb pandai makan je

Jawab Jie :


Nak cari yang sedap mungkin ada kat kealntan tapi yang penting tangan yang membuatnya bukan tempat. Tak gitu.

Bunga telang tumbuhan menjalar dan bunganya berwarna biru .Mungkin pakcik google boleh membantu.

aloh la tok nabe..
nasik kerabu keno pulok nga daging bakar..fuh!
hehehehe

combi ngn precious pun suke nasi kerabu..

sayangnyer kat sabah takde yg sedappp..walopun ore kelate yg buat..

telur masin tu ermmm..pembuka selera :p


* nak gi umah cgu panji bln dec nnt..nak suh dia buat utk combi..

* jgn buyuk tau cgu panji..nnt dia gi beli kat pasar mlm..hohoho

Jaab JD-Kiss :

Memang regu dialah tu daging bakar. Teringat Nasi Kerabu Ayam Percik YATI di KB.

Jawab Combi :

ooo...nak ke Kelatelah bulan dec nanti... ada pluang jumpa toknabe sekali tu, kalau toknabe kelik kelate bln dec nanti.

salam toknabe

amik gmbr2 jualan akak ni, dia tak kate ape2 ker? :)kite suke mkn nasi kerabu nih... besh

> selamat menyambut hari pekerja.. :) <

Jawab Manje :

Dia tak kata apa..sbb sambil membeli nasi kerabu dari dia ler ni. Ramai jugak yg suka amkan nasi kerabu ni ye..w/pun bknnya orang kelantan.

Selamat bercuti jugak :).

bila toknabe nak blanja nasi krabu ni?..tngah lapar ni..haha

Jawab Mae :

nak belanja make nasi kerabu, tunggu kawe kelik kelate la... kalu nak cepat mari turun johor la... :D

salam..apa ni tok..datang2 jer tgk makanan kegemaran saya...uwaaaa sini tak leh nak cari nasi kerabu...sy suka nasi kerabu with extra budu..yum3x

Jawab Arsaili :

Alahai kesiannya...kat sana mmg tak de nasi kerabu. Bila2 balik tanah air, cari dan makan puas2.


Tak try nak buat sendiri. bahan2 kat sana ada tak? Kalau ada pun tau tak nak buat hehe....

Ok semoga arsaili sihat dan ceria sentiasa.

salam Tok Nabe


pB pagi ni pun sero nok makae nasi kerabu.

Nasi kerabu dengan paru , keno tigo rial .....


Paroh kak loh kalu hari hari ...


Tapi , kalau dok luar Klate ni , rajing buat jual nasi , memae buleh kayo lah ....

Jawab pB :

Dok luar ni, nak make nasi kerabu memang ado ore buat tapi kira mahal la.Paling kurang pun kat johor ni RM3.00 sebungkus. Kesedapannya... hehe, ada yang kena selera, ada juga yg tak masuk selera.

...............................
Betul tu.. hakikatnya kena rajin boleh ler uat duit. Kalau tak rajin hehe.... jadi perabih duit jelah.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More