27 April 2008

Orag Kulai Singgah Sini

Lebih kurang jam 4.00 ptg, tengah mata pedih2 ngantuk tiba2 telefon berdering. Suara dihujung sana memang sah dikenali sebelum ni. Katanya sekarang berada di Air Hitam tengah shoping, kalau tak keberatan beliau hendak singgah di rumah saya sekejap lagi. Hehe...itulah Kasawari. Beliau rupanya berada di Air Hitam tengah membelek2 pasu bersama isteri.Dengan hati terbuka saya mempelawa mereka untuk singgah di rumah. Lebih kurang pukul 5.00 petang kemunculan mereka saya sambut di simpang jalan ke rumah saya. Hehe....bukan apa, masuk kampung takut tersesat.


Hehe..memang peramah betul Kasawari ni, walaupun baru pertama kali bersua tapi memang ringan mulut beliau ni, senang di bawa bercerita. Linda pun sama tak kekok berbual dengan saya dan isteri.

Berminat dengan Wish ke bro? Sempat berposing dengan 'kuda putih' sebelum berangkat pulang ke Kulai.


Selamat berangkat bro... moga sampai dengan selamat, walaupun Simpang Renggam dan Kulai bukannya jauh sangat tapi inilah kali pertama bersua dengan blogger dari Kulai ini. Terima kasih kepada Kasawari dan Linda kerana sudi singgah di rumah saya dan maaf kiranya layanan terkurang. Lain kali kalau lalu area sini silalah singgah lagi di terantak ambo ni.

22 komen:

wah cepatnya update bro...excited jumpa kasawari nih...

puas cari mana gambar tuan rumah yg terima tetamu tu...dok belakang kerusi kan? tu sbb tak nampak...hehehe

bila pulak saya boleh test drive wish yg cun tu..

UNCLEJ...

gambar tuan rumah ada kat blog saya.. he he.. dia tepek gambar saya.. saya tepek gambar Tok Nabe.. jangan marah bro..

Apa2 pun seronok jumpa bro.. walau sekejab jer.. sorry sesangat kerna main terjah jer dan menggangu ketenteraman bro..

Apa pun semoga silaturrahim sama sama kita eratkan lagi..

Kita tunggu UncleJ turun Johor lagi.. leh kita sama sama masuk kebun Kelapa Sawit tepi rumah tu.. kita buat camping.. he he

Salam tgh mlm Tok Nabe.Rasa guano terimo tamo yang tak di sangko sangko.Saspen ker teroja.Kita hat baco terangkat rangkat rasa sonok nyo.Ambo gi Kedai DBP last Saturday.Spt biasa byk buku Sastera.Buku It kure sgt.Ada pun hat lamo.Ambo nok cari novel Azizi Hj Abdullah tajuk "Sangeeta" yg menang Anugerah Mastera.Tapi sayang dah "sold out".Ended dgn beli novel terjemahan Leo Tolstoy dan Naguib Mahfouz Pemenang Hadiah Nobel Kategori sastera. Rio

kawe nak g terjah juga boleh ko....kawe lagi dekat ngan demo ni,,

salam...

wuih chantek nye wish putih bersih tu... :)

em nati2 kalau kite turun jb balik kg kat majidee, leh la singgah umah toknabe on da way nak balik...

Jawab UncleJ :

Masa terluang... update dulu ler, cerita masih panas lagi.Nak cari tuan rumah pi blog kasawari le.. dgn senang hati dia 'menepek' gambar sy kat sana.

hehe..nak 'test' hehe..mai sini atau pi UMW ler.

Jawab Kasawari :

Saya tepek gambar dia, dia tepek gambar saya. Hehe...nak buat camner. Ada masa lapang singgah ler bro, tak kemananya rumah saya ni...hehe

Tunggu UncleJ pulak kemari, entah bila tu. Takut dia ke Johor saya balik ke Kelantan pulak. Selisih di tengah jalan ler kalau gitu.

Jawab Rio:

Menerima tetamu yang tak disangka... risau jugak camner gamaknya nanti sambutan dan orangnya hehe... tapi orait ler jugak orangnya cool dan selamber gitu.

Dulu minat juga baca novel2 ni..hehe masa muda belia dulu (sekarang awet muda..hehe, saya lebih berminat buku berkenaan teknologi sekarang ni.

Jawab Dev Perantau :


Kawe tak kisoh dan suka jah kalu ado sapo2 nak mari sini. kalu nak kiro demo paling dekat dengan kawe.. hehe.. masa lapang tu kalau 'terlalu' sini boleh ler singgah. Setakat air tu bawa boleh hidang ler..hehe

Tinggalkan emel demo sini.

Jawab Manje :

ooo...kgnya kat majidee ke?

Nak singgah... boleh, boleh.

beyeh juga...nnti kalau kawe boring sangat ko kawe g eh umah demo....mana tau boleh tumpang naik wish nak balik kg nnti ke...hahhahaa

email kawe bdk_mlysia@yahoo.com

salam toknabe..best jugok deh jalan2 cari saing..kawe dok tau lah bilo bleh g derak,ari2 keno kijo.. :)

Jawab Dev Perantau :

Terima kasih email tu.... Nak mari tunggu buat mok'te masak, hehe.. ada orang boleh n'gukah nanti.

Jawab Syam :

Memang best jalan2 ni.Selain luas pandangan iajuga menyempitkan poket..hehe. Klu nak kira keje memang tak penah abis. Sekali sekala kena off jugak, pi jalan2.

bagus tu...nnti mak'te masak oyat eh...ngukah kawe xleh nnti kawe bw pelajar suh bab ukah ukah ni dia terro..hahhaaha

JAwab Dav Perantau :

Hehe... demo tak te'ro bab2 ngukah ni lagi ko. Tak pe bawalah sapo2 hok boleh ngukah. Kalu tak eh ngukah kita nu'tuh. Pohon pun tinggi2 belaka.

salam tok....
klu sy p terjah tok agak2 melatah tak?... hehehe...

Jawab Jentayutiara :

Hehe... saya agak saya tak melantah, tapi orang rumah saya yang melantah nanti hehe...

salam..bestnya kasawari...terbang sana sini.....memang peramah org nya tok. Uikss tok, jeles aaa ngan wish tok..how i wish i can have a wish too..ehehe

uishh..tok nabe paka wish ko?

ganah tok nebe kito..hehehe..

Jawab Arsaili :

Hehe... kasawari yang ni sama kasawari yang betul...tak leh terbang. Cuma yang ni terrer sikit..boleh drive ke sana ke sini. Orangnya memang peramah dan happy gitu..

..................................
hehe...semuanya hanya bermula dengan 'wish'.

Jawab JD-Kiss :

Hok aloh... nak selesa sikit bila balik ka'pung. Hehe...bukanlah ganas tapi berminat... hehe :D

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More