01 December 2007

Madu Lebah

Dah 2 kali TokNabe menyelitkan lagu2 dikir barat moden ke dalam entri. Kali ni pun TokNabe nak ketengahkan satu lagi video clip dikir barat moden. Kali ni lagunya menyentuh pasal Madu Lebah. TokNabe buat ni bukan apa, disamping untuk hiburan, ini juga dikira sebagai satu landasan mempromosi lagu dikir barat dan lagu dikir barat tu pula mempromosi makanan2 tradisional itu sendiri. Cara ni rasanya lebih baik memandangkan internet ni dah universal, di mana2 orang boleh akses...di seluruh dunia.


video


Madu lebah ni memang orang dah tau banyak khasiatnya, bukan saja orang kita tetapi orang pelbagai bangsa dah tau khasiat dan kegunaaanya. Untuk UncleJ, Budin dan sapa2 la kerap le amik madu lebah ni untuk kesihatan dan juga menambah tenaga. (Tutup dulu yek SnapDrive Player kat bawah tu sebelum mainkan video ni).

6 komen:

umm apa khasiat nya tok? uhuhu

wah...ditujukan utk org lelaki je...tp rasanya utk kepentingan org pompuan..tak gitu tok?

TokNabe,madu tualang ada tak? Ajak UJ,Budin.,meh kita gi Guo Muse kat kampong Orang Asli di Pos Betis ke Pos Lojing .Ubi salai cicah madu .Pergh..Hat lengoh kejap semulo,,,,Rio.

TokNabe Jawab :

--> Arsaili :Khasiatnnya macam2, ramai org dah tau. Try tengok kat sini http://www.madulebah.com/khasiat.htm.

--> Jie :Betul...betul...betul.

--> Rio : Madu tualang, org kata paling berkhasiat, mungkin betul. Elokah try ajak uJ dengan Budin gi sekali Guo Muse.Lo ni doh senang nok gi Pos Loging tu. Ubi salai cecah madu..uiiii...ambo sdiri tak rajin make lagi tu.

bro..madu mmg banyak khasiat..even ada disebut kebaikan madu dlm Surah An-Nahl...mmg dah terbukti byk khasiatnya....cuma kita perlu dpt madu yg bena2 tulen...bkn madu yg dicampur dgn gulatebu or madu dr lebah yg ditipu...

mmg sy makn madu yg ori dah lama pun...sebotol 500gm harga dia RM62..tp mmg pure honey from NZ...Manuka Honey...pernah dgr madu ni bro?

byk jugak sy tau ttg madu ni..bukan bermadu ye...abt honey..
nnt sy citer lanjut kalau nak tau..

TokNabe jawab :

--> UncleJ : Nak yang betul2 tulen....kena panjat sendiri amik. Yang ni kompom tulen. Banyak yang boleh tanya uncleJ pasal madu ni yek..ok set bila2 nti sembang pasal madu. Madu mmg manis tapi 'bermadu' tu yang tak manis, pahit pulak tu.....tapi bukan pada semua orang la. Tak gitu UncleJ.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More