14 October 2007

Kelik Kelate

Hari ni bertolak baik ke Kelantan, cadang nak bertolak awal tapi maklumlah 'cereluk sana, cereluk sini' maka lewat sikit le bertolak. Nasib malang sikit kat Lebuhraya Pantai Timur apabila tayar kereta belah belakang tiba2 terkoyak. Alhamdunillah tak de apa2 berlaku. Rupa2nya tayar tu dah kembung dan dah 'makan tayar', dah botak serta dah keluar benang2 tayar di bahagian sebelah dalam. Sebelah luar mmg cantik lagi patutla aku tak sedar. Sekali lagi alhamdunillah sbb tayar spare boleh pakai tapi.......mana nak cari kedai tayar pada hari raya kedua ni dan hari Ahad pulak tu. Jadi dengan tayar spare yang macam tayar sotong itu aku menapak terus sampai Kelantan. Dari Johor hingga ke sempadan Kelantan mmg tak de masalah dengan 'traffic jam' tapi bila je sampai Machang nak ke Tanah Merah dia dah start dah....bayangkan 'jam' dari bandar Machang hingga ke Bandar Tanah Merah. Waduh...biasa kalau dari Machang hingga ke rumah aku mengambil masa lebih kurang 40 minit, ari tu 4 jam beb...itupun aku cilok2 masuk jalan2 kampung hingga ke Pasir Mas dan terus balik ke rumah di To' Uban. Ramainya orang balik kampung. Itulah RAYA...penat tapi seronok dan suka balik kampung.

3 komen:

Assalamualaikum tok,

Salam lebaran buat tok sekeluarga. Salam kemaafan.

Tentu seronok pulang beraya di kampung halaman ya. Apa ole-ole dari Kelantan di bawa balik ke Johor nanti... :D

Toknabe,
saya pernah kena sekali pengalaman ini. tayar depan kereta saya sampai keluar besi (benang). saya tak sedar, pomen bagi tau. Nasiblah. Nampak di luar elok. Pengalaman ni membuatkan saya lebih hati2.

tok....keluarga saya di pasir mas jugak..di kampung repek

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More