27 September 2007

Ubahsuai Courseware

Sehari dua cuba membuat perubahan kepada courseware yang dibina, apa yang perlu aku buang dan tambahkan ni. Aku telah mengubah paparan menu, serta butang2 link yang berada dibawah paparan. Flash file terpaksa aku convert kepada mpeg file untuk mengelakkan komputer yang tiada flash player tiada paparan kecuali file flash yang diperlukan untuk permainan. File Ini tidak boleh diconvert kerana ia akan mematikan fungsi interaktif yang diperlukan. Satu lagi yang pening bila membuat pengubahsuaian ni ialah aku terpaksa mengubah pula storyboard yang dibuat agar match dengan paparan yang baru. Aduh….bila terpaksa mengubah hingga 40 paparan storyboard.

Paparan menu utama.

Butang2 yang banyak kat bawah dah aku buang dan aku letak cuma butang2 back, next dan menu utama. Butang bahagian atas dikekalkan kecuali butang ujian yang aku buang. Untuk ujian, permainan, keluar dan sub2 tajuk yang lain pengguna perlu pergi ke menu utama.

1 komen:

tok, saaya pun tgh lajar2 wat flash..:)

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More