05 September 2007

Online TV

Dunia sekarang orang kata dunia IT, dunia yang penuh bermaklumat. Dalam IT itu sendiri terselit hiburan, penipuan, penjajahan dan sebagainya. Saya nak sentuh sikit pasal hiburan dalam talian. Lebih tepat tv dalam talian. Tv sekarang bukan saja boleh ditonton hanya di peti tv tapi sekarang dengan kemudahan internet (broadband/jalur lebar) tv juga boleh ditonton dalan talian. Kalau ada masa atau boring tu bolehlah jenguk2 vttv atau sopcast. VTTV dihostkan kat Malaysia, Sopcast pula kalau tak silap di China. Mungkin kualiti visualnya kurang baik tapi cukuplah untuk tengok tv free. Di sini banyak channel2 yang menarik contohnya seperti HBO, Cinemax, Hollywood TV, ESPN, Discovery Channel dan macam2 lagi. Cuba tinjau2 sendiri.

Untuk mendapatkan visual tv ni, kita kenalah install player khusus untuk media web tersebut. Playernya ada disertakan bersama di laman berkenaan. Kualiti visual dan audio bergantung juga kepada sambungan internet kita. Benda free dan berguna elok kongsi sesama.

…….sekadar info.

4 komen:

Laman VTTV sekarang tengah dikemaskini sehingga 20/9/2007. Setakat ni semua prorgam kat sini masih free tapi tak tau le lepas ni.

toknabe..tv ni la berguna kat kita org di perantauan...bole gak buat menghibur hati yang lara...uhuhuhuh
Biasa tengok kat sini

http://um.com.my/streaming/v1/

Terima kasih arsaili..dapat lagi satu link untuk tengok tv. Tak sedar pula link ni.

...please where can I buy a unicorn?

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More