22 August 2007

My PC

Berkenalan dengan pc2 TokNabe, pc2 ni memang dibina sendiri kecuali yang laptop tu..yang itu dah datang siap. Tak kuasa aku nak pasang2 laptop..silap2 meletop.

PC utama, Pentium D 3.4Ghz, 2GB DDR2 RAM, Gigabyte GA-81945PL motherboard, hard disk sata 160 GB & 120 GB, monitor LCD Acer 19', Casing Thermaltake, DVD RAM & DVD Drive, OS Windows Vista Ultimate. Tapi sayang jarang digunakan sbb skrg selalu kena tinggal (Dok IPPM). Jumpa pun hanya hujung minggu je sekarang. Biasa utk kerja2 berat sikit spt editing video dan sebagainya. Yang ni ada bercadang aku nak 'upgrade'kan, tukar Pentium D dengan Core 2 Duo. Emmm..jadi sapa2 berminat nak cari Pentium D, contact le aku...aku nak tolak murah2 processor sama motherboard sekali gus.

PC no 2, pakai Pentium 4HT 3.2Ghz, 1GB DDR2 RAM, 120GB sata hard disk, Gigabyte motherboard, DVD Writter, LCD Philips 17', OS Windows XP Professional. Ni utk bebudak guna (untuk mengelakkan kacau bos punya).

Hah..ni laptop aku guna khas masa di KSPK, Acer Aspire 5584. Pentium Core 2 Duo 1.83Ghz, 2GB DDR2 RAM, 120GB hard disk, OS Windows Vista Ultimate. Spec yang lain jengok2 kat acer website semua sama tak ada apa2 yang berubah. Stiker biru tu...tampal beli kat Lowyat. Kalau tak ada stiker tu ntah le, mungkin dah calar balar laptop aku ni.

1 komen:

Perkembangan peralatan komputer memang sentiasa berubah. Tak larat nak kejar. Cuma kalau ada wng ringgit lebih tu..baru terkejar beb.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More